Friday, February 20

merapu dipagi jumaat
subuh tadi aku berkejaran bangkit.. wwwwaaaahhhh!!! ngantuknyaa mateeee...

bpren kejutkan aku bila dia dah siap mandi. "along tak yah gi sekolah.. along demam" katanya. "oooohh.. panas sangat ke??". bila ku letak belakang tangan kedahi along... mmm dedau budak ni... "umi jaga long ke ari ni??"along bersuara. "umi keje, along dok rumah utih ari ni" bpren mencelah. panjang moncong along. walau batuk selembut salju bebudak tu tetap mengharap aku dok rumah menjaga dorang sepanjang hari.. tak yah gi sekolah dan tak yah gi rumah utih.. "alaaa senin nanti umi jaga korang satu hari yer" bpren memujuk. aku tak bersuara pun lagi.. bpren aje yang sibuk mengarah. lagi pun dia ada banyak kesempatan nak balik rumah jengok bebudak so tak payah ler aku amik cuti...

lepas mandi solat aku terkial2 mencari baju keje ari ni... mmm nak pakai apa yer?? bpren bergegas suh aku siap cepat dia takut punch card merah lagi.. mmm pakai ajelah seluar cerut baru beli semalam ngan blaus kelabu asap yang selalu aku pakai kat rumah. tudung pun tudung semalam.. hehee harap2 tak de sape yang perasan aku dah macam pompuan indon... alahhhh opis aku kasual sket jumaat2 gini.. tak de rupa orang nak gi keje... kadang aku pakai tiset ngan sandal aje..

ooopsssss!!! tido lewat malam tadi bukan sebab ape.. aku nonton cd Enot 3 sorang2 sampai lewat jam 12.. yang lain sume dah tido.. mate ngantuk dah sebenarnya tapi demi Enot yang dipinjam dari kawan sanggup bersengkang mata. macam tak bleh tengok cuti nanti... kat rumah tu ada 4 lagi cd cerita hantu yang blom ditonton. pontianak dot dot dot yang kelakar bangang tu pun bebudak takut inikan pulak yang hasil nukilan korea dan omputih punya. last2 LOTR jugak yang dorang pasang.. alahaiiii!!! buhsan ler...

No comments: