Wednesday, February 25

increament & promotion

ahakssss!!!
nukilan tuk bos dan aku

bos,
ku tahu kau berhempas pulas (??)
memerah keringat tuk kebahagiaan staffmu
berusaha menulis kata2 manis
memujuk hr dan pihak yang terbabit

ku tahu bos,
2 tahun berturut2 sudah berlaku
permohonanmu ditolak
bukan tuk aku sorang.. ed pun
staff lain aku tak pasti
sbb dorang memang dah punya pangkat tinggi

tika menerima email dari hr
aku terpaku meneliti satu persatu nama
tiada dalam senarai teman2 rapatku
namaku apa lagi ed..
dalam hati ada duka.. senyum dalam tawa

keputusan increament,
entah brape sen naik tahun ni..
entah lepas makan nasi ayam hainan ke tidak
entah lepas roti boy ke idak
entah lepas idli ngan kuah kari ke idak..
surat rasmi belum diterima lagi
tunggulah sehari dua lagi

apa pun aku bersyukur
hampir 10 tahun aku disini
mencari rezeki sesuap nasi


No comments: